Matta Markos Luka Yuhanna Habercilerin İşleri Romalılar 1. Korintliler 2. Korintliler Galatyalılar Efesliler Filipililer Koloseliler 1. Selanikliler 2. Selanikliler 1. Timoteyus 2. Timoteyus Titus Filimon İbraniler Yakup 1. Petrus 2. Petrus 1. Yuhanna 2. Yuhanna 3. Yuhanna Yahuda Vahiy

1. Korintliler

11Ben nasıl Mesih'i örnek aldıysam, siz de beni örnek alın.

 

Kilisede Düzen

2Her konuda beni anımsadığınız ve size aktardığım öğretileri tuttuğunuz için sizleri övmem gerekir.

3Şunu bilmenizi istiyorum: Her erkeğin başı Mesih'tir. Kadının başı erkektir. Mesih'in başı Tanrı'dır.

4Başı örtülü olarak dua ya da peygamberlik eden her erkek, başının saygınlığını hiçe indirir.

5Öte yandan, başı örtülmemiş olarak dua ya da peygamberlik eden her kadın başının saygınlığını hiçe indirir. Böyle davrananla başını tıraş eden arasında hiçbir ayrım yoktur.

6Kadın başını örtmeyecekse, saçlarını da kessin! Madem kadının saçlarını kesmesi ya da tıraş etmesi saygınlığını hiçe indiriyor, başını örtmesi zorunludur.

7Ama erkek başını örtmemeli. Çünkü o, Tanrı'nın benzeri ve yüceliğidir. Oysa kadın erkeğin yüceliğidir.

8Çünkü erkek kadından değil, ama kadın erkekten yaratıldı.

9Üs­telik erkek kadın için değil, ama kadın erkek için yaratıldı.

10İşte bu nedenle ve melekler yüzünden kadının başı üzerinde bir yetki bulunduğunu belgeleyen bir simgeye gerek vardır.

11Kaldı ki, Rab'de kadın erkekten, er­kek de kadından bağımsız düşünülemez.

12Çünkü kadın erkekten yaratıl­dığı gibi, erkek de kadından doğar. Ama her şey Tanrı'dan oluşur.

13Sorunu kendiniz tartın: Kadının başı örtülmemiş durumda Tanrı'ya dua etmesi hiç yakışık alır mı?

14Erkeğin uzun saçlı olmasının onu gözden dü­şürdüğünü, doğanın kendisi bize öğretmez mi?

15Oysa kadının uzun saçlı olması onun onuru sayılmaz mı? Çün­kü uzun saç kendisine bir örtü olarak verilmiştir.

16Bu konuda sürtüşmek isteyen olursa, ne bizim böyle bir alış­kanlığımız vardır, ne de Tanrı kilise­lerinin.

 

Rab'bin Sofrası

17Şimdi bildireceğim konuda siz­leri övemem; çünkü ruhsal toplantılarınız yüce amaçtan çok, kötü amaca yöneliyor.

18Her şeyden önce, kilise olarak toplandığınızda aranızda ayrı­lıklar bulunduğunu duyuyorum. Bun­da gerçek payı olduğuna inanıyorum.

19Aranızda ayrılık bulunması zorun­ludur. Öyle ki, onaylananlarınız açığa çıksın.

20Toplandığınızda, Rab'bin ye­meğini yemek için buluşmuyorsunuz.

21Her biriniz öbüründen önce yeme­ğini yiyor. Biri aç kalıyor, Öbürü sar­hoş oluyor.

22Bu nasıl olur? Yiyip iç­mek için evleriniz yok mu? Yoksa. Tanrı'nın kilisesini küçümsüyor mu­sunuz? Yiyeceği olmayanları utandır­mak mı istiyorsunuz? Size ne diye­yim? Sizi öveyim mi? Hayır, bu ko­nuda övemem.

23Rab'den aldığımı sizlere ilettim. Rab İsa ele verildiği gece ekmek aldı,

24teşekkür sunduktan sonra onu böldü ve, "Bu sizler için verilen bedenimdir" dedi, "Bunu anılmam için ya­pın!"

25Aynı biçimde, akşam yeme­ğinden sonra kâseyi aldı ve, "Bu kâse kanımda yeni antlaşmadır" dedi, "Her içtiğinizde bunu beni anmak için yapın."

26Bu nedenle, her ekmeği yedi­ğiniz ve kâseden içtiğiniz zaman Rab’bin gelişine dek Rab'bin ölümünü bil­dirmiş olursunuz.

27İşte onun için, uy­gun olmayan biçimde her kim ekmeği yer, Rab'bin kâsesinden içerse, Rab’bin bedenine ve kanına karşı suçlu olur.

28Kişi önce kendini sınasın, sonra ekmekten yesin, kâseden içsin.

29Çün­kü o bedeni farketmeden yiyip içen kendine karşı yargı yer, yargı içer.

30İş­te bu yüzdendir ki, içinizden birçoğu hastadır, sağlığını yitirmiştir, birçoğu da ölmüştür.

31Kendimizi yargılasaydık Tanrı tarafından yargılanmayacaktık.

32Ama Rab tarafından yargı­lanırken terbiye ediliyoruz. Öyle ki, dünyayla bir arada yargılanmayalım.

33Bu durumda, kardeşlerim, ye­mek için toplandığınızda birbirinizi bekleyin.

34Aç olan evinde yesin. Öy­le ki, ruhsal toplantılarınız tanrısal yar­gıya dönüşmesin. Öbür konular üze­rinde oraya geldiğimde bilgi verece­ğim.

 

11:7 Yar.1:27;5:1


Başlangıç